Nytt fra brygga

M.H.N
15.05.2018
SSF inviterer Formannskapet i Vestby Kommune på besøk.

Rådmannens utkast til ny kommuneplan for Vestby kommune inneholder bl.a. et forslag om stor utvidelse av antall plasser for gjestende båter i den kommunale del av havna med den uttrykte konsekvens at Jollegruppens aktiviteter må flyttes. Vi i Seilforeningen reagerte spontant, og dette forslaget ble heldigvis tatt ut av planen under behandlingen i formannskapet i går kveld.  Vi er imidlertid ikke sikre på at forslaget er forlatt for alltid. Derfor har vi invitert bl.a. formannskapets medlemmer sammen med styret i Soon@Omegns Vel til å besøke seilforeningen onsdag ettermiddag den 23. mai.  Hensikten er å vise frem aktiviteten på bryggekanten en vanlig onsdags ettermiddag i mai. Vi ønsker å formidle gleden blant barn og voksne som gladelig tilbringer en ettermiddag til sjøs i små og store båter eller som deltar med aktiviteter og bistand fra bryggekanten. Vi vet at all innsats ved og på vannet gjør seilforeningen til et trivelig sted å    være for barn, unge og voksne, og dette miljøet ønsker vi ikke å miste.  Derfor folkens, møt opp på bryggekanten fra i 5-6 tiden på ettermiddagen, onsdag, den 23. mai. Fortell gjestene hvorfor dere er med i seilforeningen og hva disse  aktivitetene betyr for dere.  Styret lover kaffe og vafler/pølser til selvkost.