Ta båtførerprøven hos oss.

kursboken
Marianne H. Nessheim
19.01.2018
SSF arrangerer båtførerprøve våren 2018.

Kurset er for personer i alle aldre. Personer som mener seg å ha bra båtkunnskaper men som ikke har Båtførereksamen oppfordres spesielt til å delta. Personer mellom 14 og 16 år kan delta på kurset og ta eksamen, men Båtførerbeviset blir utdelt først etter fylte 16 år. Kurset avsluttes med eksamen (Soon Seilforening er autorisert testsenter for BF-eksamen). Kurset følger Sjøfartsdirektoratets fagplan.

Onsdag 4. april                        kl. 1800 – 2100

Fredag 6. april                        kl. 1800 -  2100

Søndag 8. april                        kl. 10.00 - 1600

Mandag 9. april                        kl. 18.00 - 2100

Onsdag 11. april            kl. 1800 -  21.00  (eksamen)

Kursleder: Dag Gjersøe, Soon Seilforening.

Dette er et intensivkurs med redusert timetall.  Det forutsettes derfor at alle deltakere bruker tid på selvstudium i instruksjonsboken både før kurset og mellom kursdagene.

Kursavgift:

Kurset er gratis for medlemmer i Soon Seilforening som ved påmeldingfristen har betalt kontingent for 2018.

For ikke-medlemmer kr. 700,-. som innkreves kontant eller med Vipps ved start første kurskveld.

Eksamensavgift kr. 723,- kommer i tillegg for alle.

I tillegg anskaffer deltakerne selv:

- Boken Båtførerprøven i teori og praksis (inkludert tilgangskode til en nyttig instruksjonsfilm)

- Parallellforskyver og navigasjonspasser Eksamensavgift.

Dette kan bestilles (i god tid) hos for eksempel bokhandel i Moss eller hos Soon Skibshandleri i Thornegården i Son.

Påmeldingsfris mandag 19. mars 2018

Påmelding skal skje pr. e-post til dag.gjersoe@online.no med ditt navn, adresse, telefonnummer, og om du er medlem og har betalt kontingent til Soon Seilforening eller ikke. Påmelding er bindende.

Senere mot sommeren kan det for kursdeltakere som har tid og lyst bli arrangert en lengre seilas med seilbåt(er) med praktisk sjømannskap, navigering og nattseiling, for økt trygghet til sjøs.