JollegruppaJollegruppa
Bli medlemBli medlem

Innhold
Om Soon Seilforening

Soon seilforening ble stiftet 18. februar 1919. Foreningens klubbhus var i mange år det kjente utestedet Klubben i Son.

I 1986 ble det nybygde klubbhuset Neptun tatt i bruk, med tilhørende nybygd bryggeanlegg. Foreningen har i dag ca 500 medlemmer.
Aktiviteter i foreningen spenner fra jolleseiling for barn, til havseiling med store seilbåter.

Kontortid:

Mandag 18:00 - 20:00

Adresse:

Postboks 9, 1556 Son
Storgata 29b, 1555 Son
Tlf.: 911 40 519
E-post: kontoret@soonsf.no

Ta båtførerprøven hos oss!

Vi arrangerer intensivt båtførerkurs med eksamen i april

Kurset er for personer i alle aldre. Personer som mener seg å ha bra båtkunnskaper men som ikke har Båtførereksamen oppfordres spesielt til å delta. Personer mellom 14 og 16 år kan delta på kurset og ta eksamen, men Båtførerbeviset blir utdelt først etter fylte 16 år. Kurset avsluttes med eksamen (Soon Seilforening er autorisert testsenter for BF-eksamen). Kurset følger Sjøfartsdirektoratets fagplan.

Onsdag 4. april                        kl. 1800 – 2100

Fredag 6. april                        kl. 1800 -  2100

Søndag 8. april                        kl. 10.00 - 1600
Mandag 9. april                        kl. 18.00 - 2100
Onsdag 11. april            kl. 1800 -  21.00  (eksamen)

Kursleder: Dag Gjersøe, Soon Seilforening.

Dette er et intensivkurs med redusert timetall.  Det forutsettes derfor at alle deltakere bruker tid på selvstudium i instruksjonsboken både før kurset og mellom kursdagene.

Kursavgift:
Kurset er gratis for medlemmer i Soon Seilforening som ved påmeldingfristen har betalt kontingent for 2018.
For ikke-medlemmer kr. 700,-. som innkreves kontant eller med Vipps ved start første kurskveld.

Eksamensavgift kr. 723,- kommer i tillegg for alle.

I tillegg anskaffer deltakerne selv:
 - Boken Båtførerprøven i teori og praksis (inkludert tilgangskode til en nyttig instruksjonsfilm)
 - Parallellforskyver og navigasjonspasser Eksamensavgift.
Dette kan bestilles (i god tid) hos for eksempel bokhandel i Moss eller hos Soon Skibshandleri i Thornegården i Son.

Påmeldingsfrist mandag 19. mars 2018
Påmelding skal skje pr. e-post til dag.gjersoe@online.no med ditt navn, adresse, telefonnummer, og om du er medlem og har betalt kontingent til Soon Seilforening eller ikke. Påmelding er bindende.

Senere mot sommeren kan det for kursdeltakere som har tid og lyst bli arrangert en lengre seilas med seilbåt(er) med praktisk sjømannskap, navigering og nattseiling, for økt trygghet til sjøs.

Siste nyheter

Gøy på vannetGøy på vannet2018-04-12T22:00:00ZSoon Seilforening, Norges Seilforbund og Gjensidigestiftelsen ønsker ditt/dine barn velkommen til en morsom og lærerik uke i Son. Gøy på vannet er en sjøleir for svømmedyktige barn mellom 8 og 12 år.
Seilere åpnet sesongen med FrostbiteSeilere åpnet sesongen med Frostbite2018-03-19T23:00:00ZDu vet at våren er i anmarsj når båtene fra Soon seilforening settes på vannet. Faksimile fra Vestby Avis. Les mer på: https://www.vestbyavis.no/nyheter/son/seiling/seilerne-apnet-sesongen-med-frostbite/s/5-53-238223
Hanne Birkeland mottok stipend fra idrettsrådet i Vestby kommuneHanne Birkeland mottok stipend fra idrettsrådet i Vestby kommune2018-03-13T23:00:00ZVestby kommune deler årlig ut et idrettsstipend og i år ble dette delt mellom Hanne Birkeland fra Soon Seilforening og Katrine Aalerud fra Vestby.
Referat fra ÅrsmøtetReferat fra Årsmøtet2018-03-05T23:00:00ZReferat fra SSF årsmøte er nå lagt ut her på hjemmesiden under fanen Arkiv / Årsmøte 2018.
Ta båtførerprøven hos oss.Ta båtførerprøven hos oss.2018-01-18T23:00:00ZSSF arrangerer båtførerprøve våren 2018.

>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>